info@rosettbutiken.se
FRAKTFRITT vid köp över 500 kr

Ångerrätt

Du har 14 dagars returrätt på oanvända produkter i nyskick i originalförpackning från det att du har mottagit din leverans. Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt Postens portotabell. Återanvänd gärna kartongen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar kartongen går det givetvis bra att skicka produkten i något annat emballage. Viktigt är att du packar produkten väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter tydligt framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig.

Den lagstadgade ångerrätten gäller inte för varor som har beställts med en personlig prägel genom t.ex. tryck, montering, personlig färgsättning etc. Vi återbetalar via Payson vad du betalt, exklusive dina utlägg för returfrakt inom 14 dagar, förutsatt att du häver hela ordern och varorna du köpt omfattas av den lagstadgade ångerrätten.

Ingen affär är avslutad förrän du fått och godkänt dina varor. Du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka.

Returer skickas till:
Rosettbutiken

Maxbild Foto & Reklam AB

Vallgatan 43
716 93 FJUGESTA

 

Delretur

Väljer du att endast returnera en del av din order betalar vi tillbaka värdet på den eller de varor du returnerat. Kostnader för returfrakt, faktura-, frakt- eller expeditionsavgift debiteras dig som kund.

Hur lång ångerrätt har jag?

Du har 14 dagars returrätt på oanvända produkter i nyskick från det att du har mottagit din leverans. Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor, då detta istället är en reklamation.

Kostar det något att returnera?

Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt Postens portotabell.

Hur gör jag när jag returnerar?

Återanvänd gärna kartongen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar kartongen går det givetvis bra att skicka den i något annat emballage. Viktigast är att du paketerar returen väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig.

Vad händer med betalningen när jag returnerar?

När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. Vi sätter tillbaka pengarna på ditt konto.

Bytesrätt

Bifoga uppgifter om vad Du handlat, orsaken till bytet och vilken vara Du vill ha istället. Varan skall vara väl emballerad så att inte skador uppstår och den får inte vara använd eller smutsig.

Observera att du är ansvarig för returförsändelsen tills dess att den kommer fram till oss. Vi rekommenderar att du använder dig av Postens tjänst ”Skicka direkt”, så att paketet är sökbart. Vi lämnar ej ersättning för paket som inte når oss.

Returförsändelse får inte sändas mot postförskott.

Ej uthämtade brev eller paket

För outlösta paket debiteras kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad.

OBS! Paket måste hämtas på servicestället inom 2 veckor, annars returneras det, allt enligt Postens regler.

Generellt vid retur (ångerrätt, returrätt, bytesrätt eller reklamation)

Bifoga nerskriven information om vad du returnerar och i förekommande fall vilka varor du önskar byta till istället. Varan skall vara väl emballerad så att inte skador uppstår och den får inte vara använd eller smutsig. Observera att du är ansvarig för returförsändelsen tills dess att den kommer fram till oss. Vi rekommenderar att du använder dig av Postens tjänst ”Skicka direkt”, så att paketet är sökbart. Vi lämnar ej ersättning för paket som inte når oss. Returförsändelse får inte sändas mot postförskott.

Hur gör jag när jag reklamerar?

Kontrollera att leveransen är korrekt – om inte, kontakta oss via e-mail eller telefon så hjälper vi dig!

Har du fått en defekt/felaktig vara skickar vi dig en retursedel så att du kostnadsfritt kan returnera den defekta/felaktiga varan till oss. Vi skickar en ny vara utan extra kostnad förutsatt att den finns tillgänglig. Om vi inte kan ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig, när vi har fått den defekta varan i retur. En återbetalning görs till dig normalt inom 14 dagar. Viktigt är att du bifogar nedskriven information så som namn, adress, ordernummer och orsak till reklamation, så att vi ser att reklamationen kommer från dig och vad du är missnöjd med.

Reklamation

Har du fått en defekt/felaktig/saknad produkt kontaktar du oss per e-mail info@maxbild.se eller telefon 070-5913917. Har du fått en felaktig/defekt produkt skickar vi dig en retursedel så att du kostnadsfritt kan returnera den till oss. Vi skickar en ny vara utan extra kostnad, förutsatt att den finns tillgänglig. Om vi inte kan ersätta dig med en ny vara, gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. En återbetalning görs till dig normalt inom 14 dagar. Viktigt är att du bifogar informationstexten som följer med din retursedel så att vi ser att reklamationen kommer från dig.

Konsumentköplagen / Konsumenttjänstlagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid (enligt lag upp till 2 månader). Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Vid eventuell försening har du som kund rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid. Om vi orsakat returen står vi givetvis för returfrakten, kontakta oss så skickar vi en adresslapp.

Vid fel på varan, ta kontakt med oss 070-5913917

Är innehållet skadat, ring oss 070-5913917

Är paketet skadat, anmäl det direkt på utlämningsstället om du upptäcker felet när du hämtar ut varan. Upptäcker du det senare så kontakta oss på 070-5913917

Returer skickas till:

Rosettbutiken/Maxbild Foto & Reklam AB

Vallgatan 43

716 93  FJUGESTA

0

Din varukorg

preloader